Csípő fáj a kocogás után. A csípő fáj a futás után

Gyakori hibák futóknál

Twitter Pinterest Sajnos sok futó edzését beárnyékolhatja a csípőfájdalom.

Mi okozza a csípőfájdalmat? A csípőízület mozgásának akadálymentesnek kell lennie, hogy az ismétlődő mozgások során ne használódjon el, például a buszhoz való futás és a buszra való felugrás során. De amikor az izmok, az idegek, a szalagok és az inak lágyszövetek stressz alatt állnak - különösen ahogy egyre idősödünk - akkor gyulladás alakulhat ki, ami csípőfájdalomhoz vezethet.

Ahhoz, hogy enyhíteni tudj a kellemetlen tüneteken, kövesd szakértőnk, Vajda Zsuzsa tanácsait! Olvasd el ezt is! Melyik a legjobb gyakorlat, amivel a törzsizmaid erősítheted?

  • Gyakori hibák futóknál
  • Csípőfájdalom 17 oka, 7 tünete, 4 kezelési módja [teljes útmutató]

Kedves Zsuzsa! Tanácsot szeretnék kérni, hetente 1x futok erőemelő fájó ízületek. Tavaly ősz óta megfájdult a jobb oldali csípőlapátom. Laborvizsgálatom neg.

Eddig aszfalton futottam, de most váltottam salakos pályára, de az eléggé unalmas. Mit tanácsolsz nekem, hogyan szüntethető meg a csípőfájdalom?

Futósérülések és gyógyításuk

Szép napot kívánok! Szakértőnk, Vajda Zsuzsa válasza: Kedves Marcsi!

csípő fáj a kocogás után

A futás nagyon hasznos sportág, de ahhoz hogy sérülésmentesen tudjuk megtenni, feltétlenül megfelelő izomzattal kell rendelkeznünk.

Ha heti egy alkalommal tudsz futni, akkor érdemes lenne egy másik alkalommal úszni, vagy egy konditermes edzést beiktatni, esetleg otthon erősíteni. A futáshoz alapvetően a következő izomcsoportok szükségesek: vádli, comb, farizom, törzsizom, karizom.

csípő fáj a kocogás után

A Te sérülésed nagy valószínűséggel a combhajlító izom gyengesége miatt van, melyet elég egyszerű erősíteni. Közvetett módon: lendületes m-ek lefutásával, ismétlésszámmal Közvetlen módon: Helyezkedj el hanyattfekvésben, húzd fel a térded, a talpad legyen a talajon, emeld fel a csípőd úgy, hogy a karod maradjon a talajon, és a csípőt addig emeld, ameddig a láb meghosszabbítása lesz, tartsd meg öt másodpercig, majd engedd le, és ismételd meg tízszer.

Gyakori hibák futóknál

Fontos, hogy a csípő horpasz izomzatodat is nyújtsad. Állj támadóállásba, emeld a hátul lévő lábaddal azonos kart magas tartásba, majd az elől lévő csípő fáj a kocogás után irányába végezz törzshajlítást, végezd ellenkezőleg is a gyakorlatot. Neked is van egy kérdésed, amit feltennél Zsuzsának?

csípő fáj a kocogás után

Kattints ide, itt megteheted! Ha szívesen megismernéd a többi szakértőnket is, vagy más témában kérdeznél, látogass el erre az oldalra! Tovább olvasok.

Lásd még