Ízületi fájdalom az étrendből

ízületi fájdalom az étrendből

Stern Ágnes Az ízületi fájdalom kellemetlen, gyötrelmes dolog, ami megnehezíti a mindennapokat.

ízületi fájdalom az étrendből

A megfelelő étrenddel azonban segíthetsz, hogy hamarabb elmúljon. Rengetegen szenvednek ízületi fájdalmaktól, akár hosszú időn keresztül is, sokan próbálkoznak a fájdalom elmulasztásával, például helyi kezeléssel vagy gyógyszerekkel.

A legjobb gyógynövények/ételek ízületi gyulladásra!

Pedig az étkezésünk is nagyban hozzájárul a testünk állapotához, a fájdalmak stagnálásához vagy enyhüléséhez. Sajnos sok olyan étel van, amivel vigyázni kell ízületi fájdalmak, vagy bármilyen gyulladás esetén.

  • Ízületi gyulladás esetén ezeket ne együk - HáziPatika
  • Vegán diéta az ízületi gyulladásra és fájdalomra
  • Masszázs a lábízületi gyulladás kezelésében

Mutatjuk, hogy mi az, amit érdemes mellőzni. Cukor A cukor elősegíti a gyulladások fennmaradását, ezért krónikus ízületi fájdalmak esetén érdemes őket minimalizálni, vagy ami még jobb, teljesen száműzni az étrendből. Így kiesnek például a cukros üdítők, a csokik, és a sütik is.

ízületi fájdalom az étrendből

Édesítéshez használj inkább mézet, steviát vagy kókuszvirágcukrot. Glutén A finomított ízületi fájdalom az étrendből és a fehér liszt szintén olyan vegyületeket tartalmaznak, amik elősegítik a gyulladások kialakulását.

ízületi fájdalom az étrendből

Így a kenyerektől, pékáruktól és tésztáktól is ízületi fájdalom az étrendből búcsút venned, ha fájnak az ízületeid. Tudjuk, nagy áldozat, de így könnyebben elmúlik a gyulladás és a közérzetünk, valamint az erőnlétünk is sokkal jobb lesz. Feldolgozott húsok A feldolgozott húsok, mint például a felvágottak, kolbászok vagy pácolt szalonnák sem tesznek jót az ízületeinknek.

ízületi fájdalom az étrendből

Valamint idetartoznak a gyorséttermi ételek is, amelyekben a transzzsíroktól kezdve a tartósítószereken át a sok E-számig minden megtalálható, ami nem ajánlott a szervezet számára, különösen, ha gyulladás is fennáll. Tejtermékek A tejtermékekkel is vigyázni kell a bennük található kazein miatt, ami elősegíti a gyulladások kialakulását.

Ízületi gyulladás: mit t együnk és mit ne Nézzük is, mi az, amivel segítünk, és mi az, ami csak ront a helyzeten. Az ízületi gyulladás a mozgó csontkapcsolatainknál jelentkezhet, tehát a csuklóban, térdben, bokában, könyökben, csigolyáknál, deréktájon stb. Ilyenkor fájó érzés, idegbecsípődés, bepirosodás, bedagadás és mozgásképtelenség vagy nehézség figyelhető meg.

Továbbá a vajban, tejben, és sajtban található telített zsírok a zsírszövetek gyulladásához is vezethetnek, amitől szintén jobban fognak fájni az ízületeid. Ha nem tudsz lemondani róluk, válassz a növényi eredetű tejtermékeket, például mandulatejet vagy kókusztejet. Krónikus ízületi fájdalmak esetén mindenképpen érdemes változtatni az étrenden és kerülni bizonyos ételeket, de az itt felsorolt adatok tájékoztatójellegűek.

Ha érintett vagy, érdemes segítséget kérni egy dietetikustól, aki személyre szabott étrendet tud készíteni, hogy a diéta valóban hatékony legyen és minél előbb enyhüljön a fájdalom.

  • Táplálkozás ízületi fájdalmak esetén - hasznos és káros termékek - Térd - Fájdalmas rizs diéta
  • Ezeket ne edd, ha fájnak az ízületeid | magyarnemzetikartya.hu
  • Az összes gyógyszer együttes kezelésre

Lásd még